vapentjänst...

Så har ännu en vacka i lumpenlivet gått och jag har inne i en månad nu, vilken känns helt sjukt... tiden har gått så himla fort.. förmodligen för att jag trivs så bra och har roligt :)

Veckan som har varit har vi alltså haft vapentjänst i stort sett hela veckan, vi har fått lära oss patron ur och ladda, vapenvård och säkerhet osv. I torsdags fick vi även skjuta för första gången vilket var roligt men svårt och också lite läskigt i början. de lät faktiskt mycket mer än jag trodde. Under alla dessa dagar har vi också burit all stridsutrustning hela tiden vilket har gjort att min rygg och nacke inte är helt okej, men de går förhoppningsvis över snart. 30kg på ryggen är en hel del vill jag lova!

I fredags fick vi också våra uniformer till parad och konsert, så fina blev vi och nu börjar de kännas mer och mer verkligt även om jag inte fattat att jag är med i en av världens bästa militärmusikkårer!!!

Åkte sedan hem på lite permission i fredags kväll och hann titta på en spännande innebandymatch i sporthallen, sen i lördags var jag med damlaget i linköping och hejade på dom och även den matchen slutade faktiskt bra efter en spännande match!
sen blev det då förfest hos emma och sen black jack i parkhallen i tranås. En mycket mycket lyckad kväll med lite dans till slut :P kom hem vid halv fem efter en promenad i snöovädret så lite segt är de allt idag..
Men måste försöka öva lite mx - har två mx veckor framför oss nu så då går de åt lite träning - och även spela vilket jag inte hunnit med på flera dagar nu pga vapentjänsten. sen vid sex bär det iväg mot stockholm igen, blir nog en liten tupplur på tåget upp :P

ha de :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0