Besök..

Förlåt! nu har det verkligen dragit ut på tiden, men det har varit en del att göra på sistone :) jag vet inte ens om jag kommer ihåg allting, jag ska försöka..
 
Först fick jag ju besök av mamma och pappa! det var jätteroligt och vi hade en toppenhelg, sighseeing i Sheffield, shopping, fotboll i Manchester - hur mäktigt som helst!, pub-besök, god mat och t.o.m. en biltur! Det var jätteroligt att åka lite utanför Sheffield, det är väldigt fin natur i bl.a. peek-området (tänk morden i midsomer), det är bara i England man åker på små vägar med ett hus var femte kilometer och sen rätt som det är kommer man till en pub och den är dessutom öppen, mitt på dagen en måndag. Det var mysigt och jag skulle gärna försöka hinna med att vandra lite där.
 
I helgen fick jag även besök av tre snygga tjejer! Jag tog bussen till London och mötte upp dom där, resan tog 3,5 timme, ungefär en timme längre än tåg men mycket billigare så det var helt klart värt! på dit vägen sov jag nästan hela vägen (jag gick upp fem, för att hinna åka med den). Tyvärr hade jag blivit sjuk dagen innan så jag gick inte utanför dörren och kunde inte köpa med mig ett visst vin som jag lovat. Då kom jag på att precis vid spårvagnshållplatsen jag skulle åka ifrån finns en alkoholaffär som har öppet dygnet runt, så nu har jag testat på att köpa vin halv sex på morgonen en lördag. Det ni systembolaget ;)  Jag mötte sen upp dom i london och det blev en helhelg med mycket skratt, god mat, en hel del vin, och framförallt SHOPPING! En perfekt medicin för min förkylning, den försvann :) tyvärr hann vi inte med så mycket mer, så nästa gång blir det några fler dagar. 
 
Emellan dessa två underbara helger har jag hunnit med en hel del annat. Som vanligt en del skola, mycket träning, några utgångar och andra vardagssysslor. Men jag har också besökt mitt första utomlandsikea, det blev i Leeds. Det var väldigt roligt, kändes nästan som man var tillbaka i Linköping :) en hel del julgrejer inhandlades och köttbullar åts :) Sen var vi i Manchester och gick på julmarknad, det var jättemysigt, väldigt stort och väldigt tyskinspirerat ;) tyvärr var det lite för varmt och lite för lite snö för att få den riktigt julkänslan. 
 
Men julkänslan börjar smyga sig på, jag har fått vara med och klä en liten julgran, jag äter pepparkakor då och då och dricker glögg. och jag följer julkalendern :) 
 
Vi har dock inte fått någon snö än och jag är osäker på om det kommer någon, men det är ganska kallt nu - nästan nere på nollan. Men vad jag förstått är det lite av ett kaos hemma och det saknar jag inte, så snön behöver inte komma hit! Jag har också fått berättat för mig att bara det blir lite snö här i England så slutar allt att fungera, så det räcker med att jag får lite snö när jag kommer hem under julen.
 
Idag hade jag min sista föreläsning här, så nu är det bara att plugga inför tentorna i januari som gäller. Jag har tre tentor på tio dagar och eftersom jag inte haft någon annan eximination så är det de tentorna som avgör hela termin, ganska stora tentor med andra ord. så det gäller att försöka börja plugga redan nu. 
 
Igår gjorde vi raggmunk också, det var väldigt gott och lite speciellt att göra det här men det gick :) och några engelskor fick smaka och de tyckte om det! :)
 
Jag kan inte riktigt fatta att om två veckor har jag precis landat på arlanda och är på väg hem till Boxholm för att fira jul! Var har de här tre månaderna tagit vägen? När jag tänker tillbaka, känns det inte som jag gjort så mycket men det har jag ju faktiskt! och framförallt har jag vuxit i mig själv, jag har klarat av att leva såhär och jag har gjort det själv! jag har träffat många underbara människor från hela världen som jag förhoppningsvis kommer träffa igen och jag har levt i ett äkta engelskstudent hushåll med allt vad det innebär ;) Nu ska jag försöka ta tillvara på och göra så mycket som möjligt de sista veckorna här och även den sista månaden när jag kommer tillbaka! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0