Vardag...

Oj oj, två veckor har gått sen jag sist skrev här. Jag vet inte riktigt vart de veckorna har tagit vägen, det går alldeles för fort! Men det är väl så när man börjar komma in i rutiner och i en vardag här. Det är konstigt att man fungerar så, det som var så främmande i början är nu ens nya vardag, man anpassar sig väldigt fort. Jag går i skolan, tränar, umgås med männskor från alla världens hörn, festar en del och anpassar mig mer och mer. 
 
Vad har då hänt sedan sist? Det har blivit höst på riktigt, det är kallt (både inomhus och utomhus), löven har försvunnit från träden, det var några riktigt fina höstdagar när de fortfarande fanns kvar på träden och då uppskattade jag min väg till och från skolan genom en park extra mycket, vi lyckades se tyskland-sverige på en arabisk kanal (hade inte velat missa den!!), jag har varit på den första musikalen här i Sheffield, Jesus Christ superstar, riktigt riktigt bra!! Sen har jag också haft min första presentation på engelska och det gick faktiskt bra :) Det har varit födelsedagsfester och halloweenfester, så ja det rullar på, dock lite för fort!
 
Nu är det bara drygt en vecka kvar innan jag får mitt första besök från Sverige och det ska bli så himla roligt! Hemlängtan börjar smyga sig på lite sakta.. Tyvärr är det så att ju mer jag pratar med familj och vänner hemma ju mer hemlängtan får jag. Jag kan nog erkänna nu att jag inte riktigt förstod innan hur länge jag faktiskt skulle behöva vara utan dem. När jag pratade med M och H häromveckan och fick se E för första gången jag kom hit och såg hur mycket hon växt och utvecklats på bara den dryga månaden, insåg jag nog för första gången hur länge jag ska vara här. Men det är en utmaning, en utmaning jag tycker om och som kommer stärka mig! Och nu är det ju mindre än två månader innan jag kommer hem för jul och innan dess ska jag ju få ännu mer besök :)
 
Imorgon är det en välgörenhetsvandring här i "peak district" utanför sheffield. En 2 mils nattvandring för att samla in pengar till välgörenhet, bra tillfälle att se det området tänke vi och köpte biljetter. Idag insåg jag dock att varje person som går måste samla in minst 25 pund och skänka, så det blir en lite dyrare vandring än första tanken eftersom vi inte kommer hinna samla in några pengar utan får betala det själv, men det är ju för ett bra ändamål och kommer säkert vara väldigt roligt!
Sen i helgen blir det ytterliggare födelsedagsfester och sen ja, får vi se. Ni som vet hur fullbokad jag brukar vara på helger hemma med matcher, spelningar och andra saker förstår nog att det här är en ny upplevelse för mig - att inte ha något inbokat utan ta helgerna som de kommer, det är alltid spännande! Men jag saknar både innebandyn och spelningen väldigt mycket!

Kommentarer
Postat av: Esmeralda

Saknar dig här hemma Faster SARA! Idag har mamma dragit med mig på en heltokig grej... mer om detta när vi skypar nästa gång! PUSS FRÅN ESMERALDA!

2012-11-01 @ 10:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0