Ett nytt försök!

Hej!
Ett nytt äventyr har startat och jag gör ett nytt försök att starta upp denna blogg, så ni där hemma kan följa mig under min termin här i Sheffield, England.
 
Jag har varit här i drygt en vecka  nu, det har varit en vecka fylld med promenader för att lära mig att hitta upp och ner för alla dessa backar staden är fylld med. Lite möten på skolan, träffa många trevliga människor och komma in i språket.
Imorgon ska jag på en introduktion på ett nytt gym i närheten och sen på tisdag börjar skolan. Det ska faktiskt bli skönt och roligt att komma igång, men också lite skrämmande. Jag hoppas jag kommer klara av det, ett nytt språk och ett nytt studiesätt.
 
Jag bor i ett jättebra område, med gångavstånd till både skola och stad. Ett hus med tre våningar, tillsammans med fyra andra jättetrevliga tjejer. De boende här är överlag väldigt trevliga och hjälpsamma.
Jag har under veckan också försökt hitta någon bra löprunda, vilket är svårt den här otroligt kuperade staden ( Jag trodde England var platt!!!) plus att det är asfalt överallt vilket min benhinnor inte är ett så stort fan av.
 
Jag har hittat en orkester jag skulle vilja börja spela i, tyvärr har jag inte med mig hornet så jag hoppas på att de kan hjälpa mig att hitta ett jag kan låna.
 
Nu ska jag försöka laga mat för första gången på vår gasspis, vi får se hur det går :P Hittills har jag levt på sallad och annan kall mat, så det ska bli gott med lite pasta! :)
 
Jag ska försöka uppdatera så ofta jag kan!
Kraaaam
 
 

Kommentarer
Postat av: Remlan

Hej Darling!!

Kul att du trivs hittills!!
Saknar dig!

2012-09-23 @ 20:02:57
Postat av: HELENA!

SAKNAR DIG REDAN! PUSSAR FRÅN OSS!

2012-09-23 @ 22:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0